Нинішнє покоління інше, докорінно інше. Мені видається,
що воно так запросто не віддасть «свої» десятиліття, і з чого б це мало
віддавати? Та й кому – невігласам, які досі м’ямлять щось «тіпа по-украінскі»,
при цьому «посилено вивчаючи англійську», як переконують нас у цьому фейсбучні
кумири
…Я розумію, «колись їх підуть». І маю надію, що їхній
«похід від влади» не обмежиться традиційним ритуалом. Їх обов’язково
слід запитати про одне: коли у них, «великих», визріла думка про право бути
погоничами для «поні, які ходять по колу»?.. Хай вибачить мені Макарєвіч із
«Машины времени», але його метафора дуже дочасна і влучна.
Хто поверне мені, іншому, десятому, мільйонному двадцятиліття
(коли не більше), вкрадене у нас за двадцять п’ять років? Ми колись
ці літа вже прожили, ми їх вже й прокляли, і забули, – а тепер що, знову
починати все спочатку? Старшими на двадцять п’ять років братися за
стару та марудну справу, загублену ще десь посеред юності…
…Ми були терпимішими і, я б сказав, делікатнішими. Ми
читали Ґанді, Чорновола з їх ідеями ненасильництва, і захоплювалися тим же
Макарєвічем; ми заздрили полякам із їх «Солідарністю», і хтось вже запитував
себе, чи здатні українці на таке диво.
З’ясувалося,
здатні.
Нинішнє покоління інше, докорінно інше. Мені видається,
що воно так запросто не віддасть «свої» десятиліття, і з чого б це мало
віддавати? Та й кому – невігласам, які досі м’ямлять щось «тіпа по-украінскі»,
при цьому «посилено вивчаючи англійську», як переконують нас у цьому фейсбучні
кумири… Та сучасні дітваки на сто голів вищі інтелектуально і морально за
шваль, яку нам видають за «команду реформаторів».
Але, боюсь, інтелектуальними вправами тут не обійдеться.
Надто вже нахраписто влізли вони нам на шию, надто вже по-хамськи
поводяться, так ніби й країна – не їхня, а чужа, щойно захоплена, тож чому б не
розгулятися…
То хто ж повертатиме нам роки? Власне про це годилося б
запитати не тільки тих, хто «чує кожного». А й, мабуть, у тих, хто дуже
«свідомо» пособляв їм спинатися на олімп. Настільки «свідомо» та «національно»,
що й у страшному сні не побачиш. І якщо навіть вони й тихенько розповідають про
«помилки», гріш ціна цим байкам. Таке
«каяття – це, зазвичай, не стільки жаль про зло, скоєне нами, радше, острога
зла, яке можуть вчинити нам у відповідь» (Ларошфуко).
А решта, – справа наживні, суєтні. Ось вкрадені роки,
помножені на кількість окрадених, – тут навіть довічним не розрахуєшся.
Ігор
Гулик. Ілюстрація: sport-express.ru
Немає коментарів:
Дописати коментар